Skip to main content

Անվերնագիր


 

Երբ կարողանաս ապրել անցածդ ուղին ինչպես դյուրին էր մարդուն ապրել, հեռանալուց, ավաղ, ափսոսանքի մտորում չես ունենա...
   Երբ դու դառնաս վեց, թե յոթ տարեկան և մուտք գործես ուսումնական կյանք, ես՝ քո մայրը, քեզ հետ կանցնեմ ամեն մի աստիճան, բայց այդ կանեմ այնքան զգույշ ու աննկատ, որ դու երբևէ, քեզ կապկպված չզգաս, հոգի՜ս: Երբ դու անգոհ տուն կմտնես ուսուցչիդ կողմից ցածր թվանշան ստացած, ես քեզ կհորդորեմ հասկանալու, որ այն ի նպաստ քեզ է լինելու. հոգիս, դու պետք է ուրախանաս, քանզի աստիճանները գոյություն ունեն նրա համար, որ մարդը բարձրանա, իսկ մարդկային ոչ մի տեսակ միանգամից վերևում չի հայտվնել: Երբ դու գոհանաս, որ ուսուցչիդ կողմից խրախուսանքի ես արժանացել, ես քեզ կհորդորեմ երբևէ չպարծենաս, չբարձրաձայնես: Հոգի՜ս, երբևէ չձայնես, թե իմացությամբ ես օժտված: Երբ պատրաստ լինես դեմ հանդիման կանգնելու կյանքի զգայական աշխարհին, այդ ժամ, հոգի՜ս, անհապաղ մորդ զինանոցը քեզ օգնության կգա: Թե կա կյանքում նվիրական մի պատգամ, այդ քեզ, սիրելիս, զինել ու պարսպատել հնարավոր ամենով, որ կյանքում լինես քաջ ու անկոտրուն: Կարդալ ու գրել, հաշվել-գումարել թող քեզ սնեն ուսուցիչներդ, ավաղ, իսկ ես՝ քո մայրը, անցածդ իմացության ամեն ուղում կսովորեցնեմ մարդ լինել, հոգիս... Եվ այն, որ ամենակարևորն է՝ կսովորեցնեմ սիրել քո նմանին, ապրել նրա հետ անկախ ունեցածի ու չունեցածի, անկախ սեռի ու դավանանքի... Թե կա մի բան, որ ատում է մայրդ, այդ կույր ու անզգա մարդկությունն է, սիրելիս. նրանք տեսնում են լոկ այն, ինչ տեսանելի է... Երբ կարողանաս ապրել մարդու հետ ու նրա կողքին, լինել նրա բարեկամը հավերժ պահերին, մայրդ ժպիտով կողջունի աշխարհին... Հավատա, սիրելիս, ամենից առաջ մարդուն չպետք է թույլ տալ մեն-մենակ մնալ վշտի հետ...
Կարողացիր լսել ու հասկանալ մարդկանց լռությունը, կարողացիր լռել ժամանակին: Ու այն ամենն, ինչ կյանքը քեզ կշնորհի հավատարիմ եղիր քո սկզբունքներին: Գլուխդ մի խոնարհիր այն պարծենկոտին, որ ամբոխ է գրավել, նույնիսկ, եթե նա իշխանավոր է կամ դատավոր, սիրելիս... Արևի ծեգի հետ ամեն օր տեսած այն մուրացկանն առավել է արժան քո խոնարհումին...
   Ու, թե կա ինձ համար նվիրական զգացում, այդ քեզ լիաթոկ տեսնելն է կյանքում... Այնտեղ, որտեղ մայրդ կորցրել է ինչ-որ բան, դո՛ւ, սիրելիս, անվրեպ անցնես, այնտեղ, որտեղ մայրդ զգացել է անհարթություն, դու հարթ ընթանաս: Ու, թող լիաթոկ ապրես քո ուղին, բայց թող այն չլինի դյուրին ու անգույն. կյանքը խաղ է, իմ սիրելի, թող որ այդ խաղը քեզ ընդունի... Թող որ մարմինդ ցավ չիմանա՝ թող որ հոգիդ դարման դառնա ...»

                                                                                                                            30.05.15

Comments

Popular posts from this blog

Հունական ճարտարապետության առանձնահատկությունները

   Հին հունական մշակույթը իր ճյուղերով բացառիկ կարևոր տեղ է գրավել մարդկության մշակույթի պատմության մեջ: Դա նշանակալի չափով բացատրում է Հին Հունաստանի պատմական զարգացման առանձնահատկությամբ: Հին Հունաստանի ստրկատիրական հասարակարգի շրջանակներում առաջացան պատմության մեջ ժողովրդավարության առաջին սկզբունքները՝ հնարավորություն տալով ձևավորելու առաջադիմկան գաղափարներ, որոնք հաստատում էին մարդու գեղեցկությունը և վեհությունը: Եվ այդ գաղափարները բնականաբար պետք է իրենց դրոշմը թողեին հունական ճարտարապետության մեջ և խթան հանդիսանային նրա ոճական առանձնահատկությունների ձևավորման գործընթացում:    Քաղաքների աճի հետևանքով լայն ընդգրկում է ստանում շինարարությունը: Այդ ժամանակաշրջանում կազմավորվում է ճարտարապետական օրդերների համակարգը, որը դրվեց ամբողջ անտիկ ճարտարապետության հիմքում: Դեռևս խոր հնադաարում ստեղծվել էր շենքի մի տիպ, որը հետագայում մարմնավորվեց քաղաք-պետության ազատ քաղաքացիների գաղափարներն ու զգացմունքները: Այդպիսի շենք հանդիսացավ աստվածներին կամ աստվածացված հերոս...

Երաժշտության պատմության կապերը արվեստի այլ տեսակների հետ

Երաժշտությունը (հուն.՝ μουσική  [τέχνη կամ ἐπιστήμη], ենթակա է հուն.՝ μούσα - մուզա բառից) նույնպես մշակույթի ճյուղ է, որի գեղարվեստական նյութը համակարգված ձայնն է։ Երաժշտությունը կարող ենք ասել, որ առաջացել է դեռևս պալեոլիթի ժամանակշրջանից ։ Քանի որ աշխարհի ողջ մարկությունը, այդ թվում անգամ առավել մեկուսացած ցեղախմբերը, ունեն երաժշտության որոշ տեսակներ: Հետաքրքիրն այն է, որ ենթադրվում է, որ Աֆրիկայում ծագումից հետո` երաժշտությունը արդեն գոյատևում է ամենաքիչը 50 000 տարի և աստիճանաբար վերածվել է ամբողջ մարդկության կյանքի անբաժանելի մասը։     Բանավոր երաժշտական ավանդույթն անվանում են նախնադարյան կամ պարզունակ, ինչի օրինակ կարող են ծառայել ամերիկյան ու ավստրալիական բնիկների երաժշտությունը։ Երաժշտության նախնադարյան փուլը վերջանում է այն ժամանակ, երբ սկսում են գրառել երաժշտական ստեղծագործությունները։ Ամենահին հայտնի երգը, որը գրառվել է սեպագիր տախտակի վրա և հայտնաբերվել է Նիպուրի պեղումների ժամանակ, որը չորս հազար տարեկան է։ Երաժշտությունը, ինչես որ ժամանակի ընթացքում մշ...

Ջոակինո Անտոնիո Ռոսինի

Ջոակինո Անտոնիո Ռոսինին (1792թ. փետրվարի 29 - 1868թ. նոյեմբերի 13) իտալացի կոմպոզիտոր է: Գրել է 39 օպերա, հոգևոր և կամերային երաժշտություն:  Ռոսինին ծնվել է 1792 թվականին իտալական Պեզարո փոքրիկ քաղաքում: Ռոսինիի հայրը գալարափողահար էր, մայրը՝ երգչուհի: Երբ տղայի երաժշտական տաղանդն առավել ակնհայտ է դրսևորվում, նրան ուղարկում են Բոլոնիա՝ Անջելո Թեզեի մոտ՝ ձայնը մշակելու: 1807 թվականին Ռոսինին կոմպոզիցիայի դասեր է ստանում աբբա Մատեի մոտ՝ Բոլոնիայի Ֆիլհարմոնիկ լիցեյում, բայց պարզ կոնտրապունկտի դասերը սերտելուն պես ընդհատում է ուսումը, քանի որ ուսուցիչը կարծում էր, որ Ջոակինոն արդեն իսկ պատրաստ էր օպերա գրելու:     Ստեղծագործական առաջին փուլում Ռոսսինին տարվեց կոմիկական ժանրով։ Մինչ 1816 թ-ը Ռոսսինիի գրած 16 օպերաներից 9-ը բուֆֆա էին։ Այս ժանրով ստեղծագործելն ավելի հեշտ էր ստացվում, քան հսրոսական ժանրով։ Պատճառը հավանաբար բուֆֆա օպերայի բնույթի և Ռոսսինիի էության ներքին նմանությունն էր։ Ռեալիստիկ-կենցաղային սյուժեն, անհոգ հումորը, գործողությունների զարգացման դինամիկան և ամենակ...