К основному контенту

Էսսե. Կ. Մալևիչ, Սև քառակուսի



 
Կ. Մալևիչը կերպարվեստի այն հետաքրքիր ստեղծագործողներից է, ում աշխատանքների որակումը լի է տարակարծիքներով: Մալևիչը փիլիսոփա-նկարիչ է, իր արվեստի վերլուծաբանը: Անշուշտ, այս ստեղծագործողը վրձնել կամ այլ կերպ՝ ծնունդ է տվել մի շարք աշխատանքների, որոնք բազմաբնույթ են ընկալման, մեկնաբանման տեսանկյունից,  խիստ սուբյեկտիվ են: Կազիմիր Մալևիչի «Սև քառակուսի» կտավը կարելի է դիտել միայն վերջինիս կողմից ստեղծած սուպրեմատիզմ ուղղության շրջանակներում, միայն այդպես: Մալևիչի համար իր «Սև քառակուսին» մաքուր ֆորմայի խորհրդանիշն է, նրա համար այն հանդիսանում է բացարձակ Ոչինչ: Ըստ Մալևիչի հարթ սպիտակ մակերեսը ցույց է տալիս տիեզերական տարածության անծայրությունը:
   Եթե մեկ այլ նկարչի աշխատանքները վերլուծելիս ունենում ենք կոնկրետ պատկերման ֆիգուրներ, որոշակի հոգեկան մթնոլորտի առկայություն, այս կամ այն չափով տվյալ ժամանակաշրջանը նկարագրող հանգամանք, ապա այստեղ բոլորովին այլ է: Անշուշտ մեր առջև առկա է կտավի պատկերման ժամանակաշրջանը (1915թ.), վերջինին բնորոշ հոգեբանա-քաղաքական խնդիրները, որոնցում կարող էին սնվել մտածող- ստեղծագործողի մտորումները, այնուամենայնիվ, Մալևիչի «Սև քառակուսու» դեպքում ընկալման, ժամանակի մեկնաբանման ու ստեղծագործության ընկալման գործընթացները կատարվում են մի փոքր այլ կերպ: Այստեղ հարկ է, նախ, հասկանալ նկարչի հոգեկան տեսակի յուրահատկությունների նրբությունները, այն է՝ ով էր Կ. Մալևիչը. Նկարիչ, թե՞ փիլիսոփա, թե՞ նկարիչ-փիլիսոփա:
   Կանխահասկացման առաջին փուլում Մալևիչը փիլիսոփա է, ով 20-րդ դարի փիլիսոփայական ուղղություններին է պատկանում, գուցե էքսիզտենցիալիզմին, սակայն կանխահասկացման երկրորդ փուլում  նկարչի հատկանիշները մի փոքր իրենց դիրքերը առաջ են բերում…
   Ընկալման ու մեկնաբանման  գործընթացները մարդկային գիտակցության մեջ, թերևս, կերպարվեստի պատմության մեջ եզակի բախման են ենթարկվում այս աշխատանքի խորքերը թափանցելու, նրա մեջ արվեստի դրսևորումներ, արտահայտչաձևեր տեսնելու ճանապարհին:
   Գիտակցության մի շերտ Կ. Մալևիչին այս կտավով որակում է որպես բավականին փորձառու փիլիսոփայի, գուցե ժամանակի փիլիսոփայի: Քանզի այս կտավում մի ողջ փիլիսոփայություն է, մարդկային փիլիսոփայությունն է, նրա գոյության, նրա արարման, լաբիրինթի, պաթոսների, նրա ամեն ինչի ու ոչնչի, պարզագույնի ու բարդագույնի փիլիսոփայությունն է: Հանճարեղ փիլիսոփայություն, որում պայքար է, մարդկային կեցության պայքար, որում մեկնություններն ու ընկալումները այնքան խոցելի են ու միաժամանակ անմեկնելի:
   Սակայն, գիտակցության հաջորդիվ զգայական շերտում Մալևիչի փիլիսոփայությունը զիջում է իր դիրքերը գեղագիտական ապրումակցմանն ու լցվում հիասթափությամբ. իսկ ու՞ր է արվեստը, ո՞ւր է գեղեցիկը, որ հաճո պետք է լինի մեր տեսողական օրգանին…չկա՞, չկա՛, ուրեմն չկա նաև արվեստը, քանի որ արվեստը գեղագիտությունն է, գեղեցիկի վերապրումն է: Իմ ընկալման դաշտի մեջ այդ գեղեցիկը առկա չէ, ուրեմն այն իմ գիտակցության մեջ արվեստ չէ… Նա, ով նկատում է այդ գեղեցիկը, ապա վերջինիս մեջ առկա է արվեստը… Վաղը գուցե գիտակցությունս արթնացնի այդ գեղեցիկի իմ ընկալումը, այսօր՝ ոչ…

Комментарии

Հաճախակի որոնվող նյութերը

Երաժշտության պատմության կապերը արվեստի այլ տեսակների հետ

Երաժշտությունը (հուն.՝ μουσική  [τέχνη կամ ἐπιστήμη], ենթակա է հուն.՝ μούσα - մուզա բառից) նույնպես մշակույթի ճյուղ է, որի գեղարվեստական նյութը համակարգված ձայնն է։ Երաժշտությունը կարող ենք ասել, որ առաջացել է դեռևս պալեոլիթի ժամանակշրջանից ։ Քանի որ աշխարհի ողջ մարկությունը, այդ թվում անգամ առավել մեկուսացած ցեղախմբերը, ունեն երաժշտության որոշ տեսակներ: Հետաքրքիրն այն է, որ ենթադրվում է, որ Աֆրիկայում ծագումից հետո` երաժշտությունը արդեն գոյատևում է ամենաքիչը 50 000 տարի և աստիճանաբար վերածվել է ամբողջ մարդկության կյանքի անբաժանելի մասը։     Բանավոր երաժշտական ավանդույթն անվանում են նախնադարյան կամ պարզունակ, ինչի օրինակ կարող են ծառայել ամերիկյան ու ավստրալիական բնիկների երաժշտությունը։ Երաժշտության նախնադարյան փուլը վերջանում է այն ժամանակ, երբ սկսում են գրառել երաժշտական ստեղծագործությունները։ Ամենահին հայտնի երգը, որը գրառվել է սեպագիր տախտակի վրա և հայտնաբերվել է Նիպուրի պեղումների ժամանակ, որը չորս հազար տարեկան է։ Երաժշտությունը, ինչես որ ժամանակի ընթացքում մշակույթի այս կամ այն

Հունական ճարտարապետության առանձնահատկությունները

   Հին հունական մշակույթը իր ճյուղերով բացառիկ կարևոր տեղ է գրավել մարդկության մշակույթի պատմության մեջ: Դա նշանակալի չափով բացատրում է Հին Հունաստանի պատմական զարգացման առանձնահատկությամբ: Հին Հունաստանի ստրկատիրական հասարակարգի շրջանակներում առաջացան պատմության մեջ ժողովրդավարության առաջին սկզբունքները՝ հնարավորություն տալով ձևավորելու առաջադիմկան գաղափարներ, որոնք հաստատում էին մարդու գեղեցկությունը և վեհությունը: Եվ այդ գաղափարները բնականաբար պետք է իրենց դրոշմը թողեին հունական ճարտարապետության մեջ և խթան հանդիսանային նրա ոճական առանձնահատկությունների ձևավորման գործընթացում:    Քաղաքների աճի հետևանքով լայն ընդգրկում է ստանում շինարարությունը: Այդ ժամանակաշրջանում կազմավորվում է ճարտարապետական օրդերների համակարգը, որը դրվեց ամբողջ անտիկ ճարտարապետության հիմքում: Դեռևս խոր հնադաարում ստեղծվել էր շենքի մի տիպ, որը հետագայում մարմնավորվեց քաղաք-պետության ազատ քաղաքացիների գաղափարներն ու զգացմունքները: Այդպիսի շենք հանդիսացավ աստվածներին կամ աստվածացված հերոսներին նվիրված տաճար

Միջմշակութային հաղորդակցում

Մշակույթը անքակտելիորեն կապված է մեր առօրյա կյանքի հետ: Որոշ մշակույթներ ունեն ազդեցության լայն շրջանակ և ավելի մեծ մարդկային զանգված են ընդգծում: Այլ մշակույթներ ներառում են մարդկանց փոքր խմբեր, որոնք կազմավորվում են որոշակի ընդհանուր հատկություններով կամ հետաքրքրություններով: Ավանդական ըմբռնումներին հակառակ, որպեսզի միշտ մշակույթների հետ հաղորդակցվենք, այսօր արդեն հարկ չկա դրա համար մեկնել այլ երկիր, ինչը պայմանավորված է աշխարհագրական գլոբալ փոփոխությունների հետ ( ԽՍՀՄ-ի փլուզում, տնտեսության միջազգայնացում և այլն) և գրեթե յուրաքանչյուր երկիր ներառում է բազմաթիվ այլ ազգերի ներկայացուցիչներ, հետևաբար նաև` նրանց մշակույթը: Վերջին տասնամյակի փոփոխությունները հիմնովին ձևափոխել են ողջ աշխարհը (օրինակ, տրանսպորտային տեխնոլոգիայի բարելավումը, հաղորդակցության տեխնոլոգիաների զարգացումը, տնտեսական գլոբալացումը և փոփոխությունները ներգաղթի մոդելում): Սա ձևափոխեց աշխարհի բնակչության կազմը, և ամենօրյա առնչությունները նոր մշակույթի հետ դառնում են բնական երևույթ: Եվ ներգաղթերի թվի աճին զուգահեռ մեծա